BDI є індексом, що відображає зміни вартості морського транспортування сировини – металу, залізної руди, вугілля, а також зерна. Індекс включає в себе три інших індексу вартості фрахту, що відрізняються розмірами суден, для яких вони розраховуються – Capesize, Supramax і Panamax. Динаміка змін BDI дозволяє інвесторам і учасникам ринку аналізувати основні тенденції світового попиту і пропозиції. Найчастіше індекс розглядається як головний індикатор майбутнього економічного зростання (якщо індекс зростає) або рецесії (якщо він падає), оскільки сировина, за якою розраховується індекс, має низький потенціал для спекулятивних операцій.

Поточне значення індексу встановилося на рівні USD 841 за умовну тонну агрегованого вантажу, розраховується, як середнє значення від вартості перевезення однієї тонни основного промислового вантажу  та продовольчої сировини судами різного класу. Значення нижче поточних були зареєстровані в грудні 2008 року, тоді значення індексу впало до рівня 663 п.

Однією з причин падіння індексу як і раніше є надлишок судів на ринку. Крім того, падіння цін на сталь, вироблену в Китаї, негативно впливає на імпорт залізної руди в цю країну. Проте, всупереч очікуванням, вартість морських контейнерних перевезень впала не так значно, як вартість перевезення балкерного вантажу. На тлі дворазового падіння BDI, середня вартість фрахту сорока футових контейнера впала, за різними оцінками, всього на 15-25%. Іншими словами, оператори контейнерних суден, продовжують утримувати ціни на свої послуги на досить високих рівнях. Для коректного співставлення показників, надумку аналітиків Аграрної біржі, доцільно дочекатися закінчення тривалих новорічних свят у Китаї, напередодні котрих спостерігається підвищений попит на контейнерні перевезення з боку учасників зовнішньоекономічної діяльності на напрямку Схід-Захід. Аналітиками очікується невелике зниження цін на ринку морських контейнерних перевезень на протязі всього зимового періоду та може продовжитися до весни.

Підготовлено аналітиками Аграрної біржі